سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فتنه سبز 2

 بله. بی‌تردید یکی از صحنه‌های بسیار درخشان انقلاب اسلامی انتقال رهبری از حضرت امام به حضرت آیت ا... خامنه‌ای بود. این درخشش بیش از آنکه به اصل انتقال برگردد به اقتدای ایشان به الگوی رفتاری حضرت امام در مسائل مختلف داخلی و خارجی باز می‌گردد. همه ناظران منصف که رهبری حضرت ا مام را درک کرده بودند معترفند که ایشان دقیقاً در همه مسائل به الگوی امام پایبند هستند. در سا‌ل‌های گذشته که انقلاب با رخدادهای متعدد و مختلفی مواجه گردید مقام معظم رهبری با صلابت، درایت،‌ توکل و صبر، به نحوی انقلاب را هدایت کردند که امروز پس از گذشت 20 سال از انقلاب آرمان‌های امام در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند، در یک کلام حضرت آقا ثابت کردند که روح امام هستند در کالبد انقلاب؛ از همین روست که مردم در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب با خلق شعاری که برخاسته از شعور والای آنان بود نمره عالی به حضرت امام خامنه ای دادند و فریاد«صل علی محمد روح خمینی آمد» را سردادند.

    در مواجهه توطئه از پیش طراحی شده اخیر که طراحان اسکتبار جهانی آن را طراحی و بدست برخی مزدوران داخلی شان که بعضاً هم از روی غفلت همراهی کردند -که به تعبیر رهبر معظم انقلاب همان نتیجه خیانت را به همراه داشت- رهبری آنچنان با صلابت و اقتدار عمل کردند که همه تهدیدهای دشمن را به فرصتی برای انقلاب و مردم تبدیل نمودند.

    و امروز با گذشت قریب 8 ماه از انتخابات، انقلاب روحی دوباره یافته و مشارکت مردمی به بالاترین حد خود پس از انقلاب رسیده و این‌ها ثمره رهبریت بی نظیر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است. در یک کلام انقلاب اسلامی در حال گذر از یک معبر مهم بوده و عبور از این معبر به یک گسترش عظیم جهانی مبدل خواهد شد. الیس الصبح بقریب...

    * حوادث اخیر در اصل انقلاب چه تأثیری داشته؟

    حوادثی که بی تردید می‌توانست باعث افول و شکست هر نظام اجتماعی در هرجای دنیا شود با درایت و استقامت رهبر معظم و حضور با بصیرت مردم در صحنه پشتیبانی از ولی فقیه موجب اوج و عزت هر چه بیشتر نهضت شد. وقایع اخیر انقلاب اسلامی را در بستر مناسبی قرار داد تا ناخالصی‌ها و هم آن افرادی که به نام انقلاب و امام تیشه به ریشه آرمان های امام می زدند مشخص شده و هم ترد شدند. امروزه دوران پالایش انقلاب و معرفی نیروهای با بصیرت و مومن به نسل جدید فرا رسیده است. لذا از این روست که دشمنان قسم خورده انقلاب در اوج نا امیدی اعتراف می کنند انقلاب اسلامی قویتر و قدرتمندتر شده است.

     *به تعبیر مقام معظم رهبری حوادث اخیر یک امتحان بود، از نگاه شما «مردم، رهبری و خواص» هرکدام در این امتحان چه نتیجه ای کسب کردند؟

    مقام معظم رهبری که امام گونه، با بصیرت و حلم بی نظیر و با تدبیر و درایت نتیجه عالی گرفتند و همگان به این موضوع معترفند. اما خواص! متاسفانه برخی از خواص بدلیل عدم مراقبت از فعل و انفعالات خود دچار تزلزل شده و نتوانستند در مقابل جذابیت دنیا استقامت کنند. این گروه که به منابع بصیرت زا اتصال نداشتند دچار استهاله و عقبگرد شده و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب مردودی را تجربه کردند، اینان موفق نشدند به وظیفه تاریخی خود عمل کنند.

    اما مردم با حضور بی نظیر خود و حمایت از آرمان های امام و بویژه اصل اساسی ولایت فقیه نمره عالی کسب نموده و یکبار دیگر ثابت کردند که امت اسلامی همه از خواص محسوب می شوند. از همین رو امام در وصیت نامه سیاسی الهی خود مرقوم فرمودند:«این ملت از همه ملت ها و امم اعصار گذشته حتی ملت عهد رسول(ص) بالاتر و با فضیلت تر است.»

 *در پایان حضور ده ها میلیونی مردم در راهپیمایی 22بهمن را چگونه ارزیابی می کنید؟

  این حضور بی نظیر از یک سو همایشی عظیم برای بیعت مجدد با ولایت فقیه و اعلام حمایت از ایده های حضرت امام (ره) بود که طی سال های گذشته مورد هجمه برخی افراد کوته نظر قرار گرفته بود. و نوعی اعلام انزجار از عملکرد برخی خواص بی بصیرت و جاه طلب را به نمایش گذاشت که به نوعی نفاق دچار شدند و ازسوی دیگر یک رزمایش بود، رزمایش و اعلان جنگی دائم بود با استکبار جهانی و جبهه باطل.

 انقلاب ایران امروزه در حال نوزایی و تجدیدحیاتی عظیم است. عده ای به دروغ با اتهام تقلب قصد داشتند نظام اسلامی را با چالش جدی مواجه کنند اما خدا یاری کرد؛ هم جریان نفاق رسوا گردید و هم مردم و خصوصا نسل جوان با احساس تکلیف وارد صحنه شدند (مکروا ومکرالله والله خیرالماکرین). آثار و تبعات این مقابله چندماهه با جریان خیانت تا سالهای متمادی جامعه جهانی و تحولات درونی را به نحو مثبتی تحت تاثیر قرار خواهد داد، انشااله.

    بحث از انقلاب اسلامی شروع شد و حرکتی که امام راحل کلید زد. چیستی و چگونگی این حرکت عظیم همان آغاز مایه شگفتی بسیاری از تحلیلگران مطرح دنیا بود. و اکنون باید گره از این واقعه بزرگ می گشودیم. سخن البته در همین جا متوقف نماند و بحث به مسائل اخیر کشور و نقش آفرینی خواص هم کشید. او معتقد بود این حوادث بیش از همه، غربال ناخالصی های انقلاب را رقم زده است. مشروح گفتگوی رجانیوز با حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی در پی می آید:

  گروه سیاسی- او را هنوز هم بیش از همه به واسطه کتاب "عصر امام خمینی"اش می شناسند؛ کتابی که اکنون به زبان های مختلف نیز ترجمه شده و یک مرجع ارزشمند پژوهشی در باب انقلاب اسلامی به شمار می آید. وقتی با او از مصاحبه گفتیم، بی مقدمه پذیرفت. و این گونه بود که با میراحمد رضا حاجتی، کسی که اکنون در جایگاه امام جمعه موقت اهواز همراه و همگام مردم جنوب است، به گفتگو نشستیم.

 



کلمات کلیدی :