سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وحدت حوزه و دانشگاه باید به عرصه عمل برسد

امام جمعه موقت اهواز گفت: امروز دیگر لازم نیست درباره وحدت حوزه و دانشگاه سخن بگوییم، زیرا حوزه و دانشگاه به وحدت در نگاه و هدف رسیده‌اند؛ امروز باید به اتحاد در عرصه عمل برسیم.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ حجت‌السلام و المسلمین احمدرضا حاجتی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که شامگاه گذشته(چهارشنبه، 25 آذرماه) در مهمانسرای دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: پا برجایی جمهوری اسلامی پس از گذشت 30 سال، نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: البته در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه نواقصی هم وجود دارد که نیازمند اعتماد و هماهنگی بیشتر در برنامه‌ریزی هستیم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و با بیان اینکه باید به نحوی در کشور کار کنیم که 50 سال آینده زبان علم، فارسی شود، تاکید کرد: از زمان رنسانس به بعد کشورهای غربی از تولیدات عملی مسلمانان استفاده کردند و امروز باید تلاش کنیم علم را به کشور بازگردانیم و کاری کنیم که زبان علم فارسی شود.

وی افزود: برای فارسی کردن زبان عمل نیازمند برنامه‌ریزی، همکاری و هم‌فکری اساتید حوزه و دانشگاه هستیم و نخبگان این 2 نهاد باید به هم کمک کنند.

حاجتی گفت: در صورتی که در برخی تولیدات علمی در دانشگاه‌ها مانند علم نجوم و فیزیک، از یک عالم دینی هم استفاده شود مفید است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: بحرانی که امروز غرب گرفتار آن شده، ناشی از فاصله گرفتن از دین و معنویت است و به گفته بسیاری از دانشمندان غربی، قوانین اسلام در قرن‌ها پیش، از قوانین حاکم بر آمریکا پیشرفته‌تر است و حقوقی که زن مسلمان در 14 قرن پیش داشته هنوز زن انگلیسی آن‌ها را به دست نیاورده است. 


لینک خبر: http://khouzestan.isna.ir/MainKhouzestan/NewsView.aspx?ID=News-74032


کلمات کلیدی : عصرامام خمینی، حاجتی، میراحمدرضا حاجتی، احمدرضا حاجتی، حجت الاسلام حاجتی