سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ظهور

,

 

خدمت آیت الله بهجت رسیدم از ایشون سوال کردم که پیرامون بحث ظهورمطالبی رو از شما نقل می کنند، فرمودند چه مطالبی ؟عرض کردم  نسبت به نزدیکی ظهور،فرمودند که ظهور بسیار نزدیکه مجددا تاکید فرمودند بسیار بسیار نزدیکه عرض کردم خیلی از علائم و وقایع رخ نداده ، فرمودند که برای خداوند سبحان کاری ندارد که همه علائم و وقایع رو در یک شب جمع بکند .



آیا به نظر شما ظهور نزیک است؟

بسم الله الرحمن الرحیم ، بله ، هر شیعه ای در پاسخ این سوال به صورت طبیعی باید جوابش این باشه که بله ظهور نزدیک است ، این از آموزه های شیعیست ، از آموزه های مذهب پر مغز شیعه است "انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا " ، اساسا به ما گفتند اگر می خواهید منتظر واقعی باشید باید نسبت به نزدیکی ظهور همواره امیدوار باشید.

یکی از کارهای زیبنده ای که عنوان سایت شما و محتوای سایت شما نشون میده این است که همین امید رو، همین نشاط رو میتونه در دل های مومنین زنده نگه بداره و این خودش یکی از علائم ظهور میتونه باشه و یکی از زمینه سازیهای ظهوره ، گذشته از این بله واقعا نظر این حقیر که البته قابل نیستم من ارائه نظر بدم که نظر این حقیر ظهور نزدیک است.

سوال دوم:

آیا با توجه به بشارتهایی که داده شده بحث کردن در باره روایات ظهور در این برهه از زمان به نظر شما ضروری است؟

به نظر این حقیر حیات جریان عدالت خواهانه و استکبار ستیز که رو به روی جریان هژمونی نظام سلطه ایستاده و پرچم عدالت خواهی و آزادیخواهی و حق طلبی رو در دنیا برافراشته  در گرو اینگونه مباحثه ، در گرو امید به ظهور منجیست و اساسا این امید به ظهور منجی و اعتقاد به ظهور حضرت بقیة الله بود که باعث پدید آمدن انقلاب اسلامی شد. اگر امروز انقلاب اسلامی فتوحات فراوانی رو از خودش به نمایش گذاشته ، در جای جای دنیا شعار ها و اون جریان انقلابی خودشو تونسته تسریع بده و صادر بکنه این ریشه در اعتقاد معمارین این انقلاب به ظهوره حضرت مهدی (ع) است و ریشه در اعتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی به نزدیکیه ظهور و مباحث مربوط به ظهور است ، ریشه در اینها دارد ، این تعبیر صریح مقام معظم رهبریست که " امروز میتوان گفت ما به زمان ظهور نزدیک شده ایم چون معرفت ها پیشرفت کرده است "

این مباحث لذا خیلی ضروریست تا اونجائیکه ما اهداف و آرمانهای حقیقی و ارزشمند حضرت امام (رضوان الله علیه) رو بناست پیگیری بکنیم و مقصد ما همان مقصود حضرت امام باشد ، نمیتوانیم مگر در دایره اعتقادات مهدوی و ارزش های معنوی مهدوی ، نمیتوانیم این راه را ادامه بدهیم مگر با .اعتقاد به نزدیکی ظهور

اساسا این حقیر معتقدم که حوادث بسیار عظیمی که در دنیا در حال رخدادن هست و تحولات بسیار عمیق و شگرفی که چهره دنیای معاصر رو از اعصار ما قبلش به شدت متمایز کرده رو نمیشود این حوادث رو تحلیل کرد مگر در چارچوب رخداد همان انقلاب بزرگ مهدوی ، پس بحث پیرامون ظهور بحثی ضروریست ، ما برای درک تحولات امروز دنیای معاصر به بحث پیرامون ظهور و علائم اون بسیار نیازمندیم ، برای موشکافی و تحلیل حوادث فعلی به این مباحث بسیار نیازمندیم.

سوال سوم:

آیا می توان موضوعات سیاسی منطقه را با حوادث ظهور با در نظر گرفتن جوانب احتیاط برای شناخت جریان حق و باطل تطبیق داد ؟

ببینید ما در روایاتمون داریم که انسان عاقل رو و عقل هر انسانی رو ، از بررسی این انسان عاقل و عقل او ، از بررسی اون نسبت به ابعاد مختلف یک قضیه و احتمالات آن پیرامون یک قضیه میتوان دریافت و شناخت. انسان عاقل کسی است که احتمالات مختلف رو در وقایع و حوادث و موضوعات مورد بحث و بررسی قرار بده. اگر این جمله رو تصحیح بکنیم به نظر من به مقصود نزدیکتر می شویم و ان این که ما حوادثی رو که در منطقه رخ می دهد رو تحولات عظیم رو ابعاد مختلفش رو با احتمالات گوناگون میتوانیم بررسی کنیم.

یکی از اون احتمالات تطبیق این حوادث با حوادث ما قبل از ظهور حضرت ولی عصر (عج) است و این نشانه عقل و تدبیر تحلیلگره ، با وجود منابع بسیار موثق در این زمینه ، هزاران هزار روایتی که در این زمینه وارد شده ، با دسترسی به تحلیلگران بزرگ و مشرف به این اطلاعات و اخبار و احادیث ، ورود در این زمینه و بررسی برخی از این حوادث و تطبیق احتمالی شون با حوادث ما قبل ظهور ، تحلیلگر به دستیابی وقایع و واقعیت های جاری نزدیکتر می شود نه اینکه میشود باید اینگونه عمل کرد.

 گفتند اگه کسی زمان ظهور رو مشخص کرد اورا تکذیب کنید نه اون کسی که تمنای ظهور داره و در این زمینه به تحلیل میپردازه اینو باید تشویقش کرد.

سوال چهارم:

آیا بشارت بسیار نزدیک بودن ظهور توسط آیت الله بهجت ، نوعی وقت تعین کردن است؟

خیر، این حقیر خودم به محضر حضرت آیت الله بهجت رسیدم که بعد ازظهر یکی از روزهای تابستان بود و از ایشون سوال کردم که مطالبی رو از شما نقل می کنند، فرمودند چه مطالبی را؟ عرض کردم پیرامون بحث ظهور ، فرمود چه نقل می کنند؟ (این را اولین باره دارم رسمی عرض می کنم به شما البته شاید توی بعضی از سخنرانی ها گفته  باشه)

گفتم نسبت به نزدیکی ظهور از شما مطالبی رو نقل می کنند فرمودند که ظهور بسیار نزدیکه مجددا تاکید فرمودند بسیار بسیار نزدیکه عرض کردم خیلی از علائم و وقایع رخ نداده ، فرمودند که برای خداوند سبحان ، خداوند متعال کاری ندارد که همه علائم و وقایع رو در یک شب جمع بکند و راه رو برای ظهور حجتش حجت حق فراهم آورد و هموار کند.

این به معنای تعیین زمان ظهور نبوده ، اشاره به نزدیکی ظهور است و تعیین وقت نشده ،

 انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا

سوال پنجم:

اشارات رهبری راجع به فتنه فلسطین را چه تفسیر می کنید؟

من به صورت کلی عرض بکنم ، فارغ از فرمایشات خاص آقا که بسیار حکیمانه است که اینها باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و بشارت های خیلی مهمی که آقا در این رابطه فرمودند و من در کتاب عصر امام خمینی آنها را آوردم و یک بخشی رو جداگانه پیرامون ارتباط انقلاب اسلامی و انقلاب جهانی امام زمان (ع) مطرح کردم آنجا و در انتهای کتابم نتیجه گیری کردم که عصر امام خمینی عصر ظهور حضرت مهدی (ع) است که حالا انشاء الله  مراجعه بفرمایید .

درواقع منطقه ای که در آن وقایع بسیار عظیم زمان ظهور حضرت حجت حق اتفاق میافته منطقه ایست که امروز موسوم به خاورمیانه است که البته  به ناحق ، این منطقه رو از آن جهت خاورمیانه گفتند که نسبت به دنیای غرب اون رو خاور یعنی شرق حساب کردند که نه شرق دور نه شرق نزدیک بلکه شرق میانه یا همون خاورمیانه ، در هر حال چون امروز موسوم به خاورمیانه است اون کلمه رو تکرار می کنیم ، یعنی منطقه ای که ایران رو، بخشی از خلیج فارس رو و کشور های حاشیه خلیج فارس رو خدمتتان عرض کنم که بخش اعظم یا تمامی اون رو از یمن تا عربستان ، منطقه عراق رو و منطقه شامات ، اردن ، فلسطین اشغالی ، سوریه و لبنان رو در بر میگیره. تحولاتی در این مناطق داره اتفاق میافته که تحولات منحصر به فردیست ، فتنه یهود امروز خیلی جدی شده ، به دنبال ویرانی بیت المقدس هستند اینها ، به دنبال این هستند که قبله اول مسلمین رو ویران بکنند.

حوادثی که در این زمینه داره اتفاق میافته باید خیلی جدی گرفت چون منحصر بفرده و خیلی چشم هارو به خودشون خیره کردند لذا به صورت طبیعی هر تحلیلگری با بررسی و تحلیل این حواث و وقایع ذهنش منعطف می شود به حوادث عظیمی که در علامات آخرالزمان ، در احادیثی که در این باب وارد شده به صراحت به اونها اشاره شده.

از این جهت میشه گفت که بخشی از تحولات بسیار عظیمی که امام با عنوان شکست ابرقدرت شرق و غرب از اون یاد کردند و فرمودند این قرن ، قرن شکست ابرقدرت شرق و غرب است و تحولات عظیمی که امام از اونها با عناوین مختلف یاد کردند در جای جای فرمایشاتشون و مقام معظم رهبری پی در پی دارند نسبت به اونا تصریحات و تاکیداتی رو بیان می کنند در همین منطقه و در ادامه همین تحولات واقع خواهد شد.

از نظر این حقیر هم این حوادث به نظر میرسد بخشی از حوادث و تحولاتی است که در روایت ما وارد شده که اینها تحولات و حوادث ماقبل از ظهور هستند انشاء الله.

سوال ششم:

چرا اینهمه روایات در باره سفیانی و شخصیت سفیانی در احادیث ائمه علیهم السلام وجود دارد . چرا در باره جزئیات خصوصیات خراسانی و یمانی روایات و توضیحات کمتری داده شده ؟

خدمت شما عرض کنم که اینظور نیست که پیرامون سید خراسانی توضیحات کمی داده شده باشه.

توضیحاتیکه پیرامون سید خراسانی داده شده بسیار مشخصه و واضح ، همان توضیحات برای اینکه  در زمان خودش سید خراسانی شناخته بشود کاملا کفایت می کند. اونجایی هم که از سفیانی صحبت شده تنها از شخص سفیانی صحبت نشده ، از شخصیت و جریانی  که سفیانی رهبری اون رو به عهده داره صحبت شده که سفیانی یک شخص است، من از حضرت آیت الله بهجت سوال کردم که ایشون فرمودند سفیانی یک شخص است ، شخصیت نیست بلکه یک نفر مشخص است ولی با همان عقاید ابوسفیانی ، همان عقاید جاهلیت ، یک جریان الحادی مانع حق و معارض با جریان مهدویت و تفکر مهدوی .

لذا نمیشه اینطور در واقع قضاوت کرد که توضیحات پیرامون علائم سید خراسانی کم است و اون زیاد . همه توضیحات کامل اند و مشخص کننده رهبران جبه حق و باطل هستند و این کفایت میکنه.



کلمات کلیدی :