سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوران امام

امروز روح بلند مرتبه امام خمینی در کالبد امام خامنه ای است. سران فتنه کار را به جایی رساندند که نخست وزیر رژیم سفاک صهیونیستی از آن‌ها با عنوان امید خود در ایران یاد کرد. زیرا آنها (سران فتنه) سالها بر این باور بیراهه بودند که عصر امام خمینی به پایان رسیده است.



ویژه برنامه "دیروز، امروز، فردا" که به مناسبت گرامیداشت ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هر شب از شبکه سه سیما پخش می شود، دوشنبه شب میزبان حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز و استاد حوزه و دانشگاه و دکتر تونو روحانی اندونزیایی مسلط به زبان فارسی بود.

دکتر تونو که ظاهراً قبل از شروع برنامه به تهیه کننده گفته بود آنها (خارجی‌ها) معنی حقیقی عبارت "انقلاب ما انفجار نور بود" را بهتر از ایرانی‌ها فهمیده اند، با برشمردن تاریکی های جهان در نبود یک حکومت دینی، به امتیازات بارز انقلاب اسلامی در عصر حاضر اشاره کرد و با ذکر مصادیقی کوشید تا گوشه هایی از ارادت مردم اندونزی به نظام جمهوری اسلامی، شخصیت بلند مرتبه امام(ره) و مسئولین نظام را تبیین کند.

پس از پایان بخش نخست سخنان تونو، حجت الاسلام حاجتی با تحسین وی، به فرازهایی از سخنان امام(ره) اشاره کرد و در خصوص حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کاراوان آزادی غزه، واکنش مردم جهان به این اقدام ننگین را قابل توجه عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، امام خمینی را بزرگ‌ترین دشمن این رژیم معرفی کرده بود، زیرا که فرامنطقه ای بودن انقلاب ایران، یکی از مهم‌ترین خصیصه‌های آن بود و اتخاذ استراتژی کنترل انقلاب در داخل مرزهای ایران از سوی دشمن نیز بی ارتباط با این قضیه دانست.

 

حاجتی با تأیید زمینه سازی انقلاب اسلامی در ظهور امام زمان(عج)، به نقد تاریخ‌نگاری در دوران انقلاب اسلامی پرداخت و پیشنهاداتی در خصوص لزوم راه اندازی کرسی های امام‌شناسی در دانشگاه ها مطرح کرد.

 

وی به نقل خاطره‌ای از جنگ تحمیلی و میزان ارادت رزمندگان به امام(ره)‌ پرداخت و افزود: در یکی از پادگان‌های اسرای ایرانی در عراق، فرمانده عراقی قصد داشت تا با شکنجه سرباز ایرانی او را وادار به توهین به امام خمینی کند اما با مقاومت سرسختانه این سرباز مواجه شد. سرانجام فرمانده مستاصل از سرباز پرسید که مگر خمینی خداست که این گونه از او دفاع می کنی؟ آن سرباز ایرانی که مسیحی هم بود، گفت خمینی خدا نیست، خمینی نور خداست.

حاجتی خاطرنشان کرد که امروزه دامنه شهرت امام(ره) حتی از نام ایران فراتر رفته و در دوردست ترین نقاط جهان، کشور ما را با امامی می شناسند که مشت محکمی به دهان آمریکا کوبیده است.

انتقاد از سران فتنه بخش دیگر سخنان حاجتی بود. وی اظهار داشت: سران فتنه کار را به جایی رساندند که نخست وزیر رژیم سفاک صهیونیستی از آن‌ها با عنوان امید خود در ایران یاد کرد. زیرا آنها (سران فتنه) سالها بر این باور بیراهه بودند که عصر امام خمینی به پایان رسیده است.

جامعه جمهوری اسلامی، پاک ترین در جهان

در بخش دیگری از برنامه "دیروز امروز فردا"، دکتر تونو جامعه برآمده از انقلاب اسلامی را پس از انبیا و اوصیا، پاک ترین در جهان عنوان کرد و به بیان ارادت قلبی و عشق و علاقه وافر خود به فرهنگ اسلامی ایرانی پرداخت.

آینده عصر امام است

حاجتی در بخش سوم سخنان خود گفت: امام معتقد بود حرکت ما در قم نمی گنجد، چه بسا در کشور هم نگنجد.

وی به موج شدید سم‌پاشی رسانه‌های دشمن علیه امام(ره) پرداخت و دلیل حمله به امام(ره) و اسلام گرایی را وحشت دشمنان از اثرات ارزش‌های والای الهی برشمرد.

بنابر آمار ارائه شده توسط نویسنده کتاب عصر امام خمینی، در آمریکا سالانه 25 هزار نفر به اسلام می گروند و پس از واقعه یازده سپتامبر، قرآن مجید به پرفروش ترین کتاب در امریکا و انگلستان تبدیل شد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه: امام(ره) با حرکت خود در گذشته، امروز ما را رقم زد، آینده بدون شک عصر امام خواهد بود. در حقیقت آینده، عصر امامت است. این انقلاب محدود به ایران نیست و آغازگر حرکت عظیمی به فرماندهی امام زمان(عج) خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مراسم پرشور تشییع پیکر شهید علی هاشمی در اهواز، علاقه و اشتیاق وافر مردم به نزدیک شدن به تابوت این شهید را نشانه زنده بودن ارزش‌ها برشمرد و در پایان سخنان خود شاه بیت سخنان حضرت امام را التزام عملی به ولایت فقیه و تبعیت از فرامین حضرت آیت الله خامنه ای دانست و خاطرنشان کرد: امروز روح بلند مرتبه امام خمینی در کالبد امام خامنه ای، عهده دار وظیفه ولایت است.

 

 



کلمات کلیدی :