سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرداخت زکات از ویِِژگی های انسانهای مومن است

 hajati

به گزارش ایرنا "حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی" شامگاه چهارشنبه در همایش فریضه الهی زکات در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول افزود: از نشانه های بارز انسانهای مومن عمل به فرایض الهی است و ادای واجبات دینی از جمله اقامه نماز، روزه داری، پرداختن خمس و زکات و دیگر فرایض موجب رستگاری می شود.
وی گفت: همین روحیه اسلامی و ولایتمداری مردم ایران بود که باعث شد فتنه های دشمنان پس از انتخابات ریاست جمهوری راه به جایی نبرد و توطئه های آنها نقش بر آب شود.
امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد که دشمن به دنبال سست کردن بنیانهای اسلامی است و در طول تاریخ تلاش کرده اند که بگویند دین و قرآن مال قبرستانها است و سعی در نفی فرایض الهی از جمله زکات و خمس کرده اند.
وی افزود: پرداخت زکات موجب تقویت نظام اسلامی در داشتن یک جامعه اسلامی پویاست ضمن اینکه عمل به این فریضه موجب فزونی مال و عاقبت بخیری می شود.
وی خاطرنشان کرد که ثابت شده که کسانی که خمس و زکات پرداخت می کنند ثبات سرمایه بیشتری دارند و این نشان می دهد که خداوند متعال خواسته که بر بندگانش جودی ببرد نه سودی بکند.
حجت الاسلام حاجتی گفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که باید برای ادامه زندگی بشر بدنبال یک برنامه نو بگردد برنامه ای که بتواند زندگی بشر را یکپارچه اداره کند و جالب اینکه آنها آرام آرام دارند به صراحت اعلام می کنند که این برنامه در هیچ مکتبی نیست مگر در اسلام و برنامه ای را بر گرفته از قرآن و اسلام دارند تدوین می کنند که اصل سرمایه را تضمین می کند.

لینک خبر: http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=1099161



کلمات کلیدی :