سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تدفین شهدا در دانشگاه موجب تقویت بنیه معنوی دانشجویان می شود

حجت‌الاسلام میر احمد رضا حاجتی  در جمع تشییع‌کنندگان پیکر دو تن از شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اهواز اظهار داشت: تدفین شهدا در دانشگاه تنها برای ایجاد روحیه تعهد و تقید در فضای علمی است و دانشگاه‌ها برای این امر بسیار اشتیاق دارند.
وی افزود: برخی سئوال می‌پرسند که چرا در دانشگاه مردگان را دفن می‌کنید و دانشگاه قبرستان نیست، در پاسخ آنها باید گفت که اینان شهید هستند و شهید همیشه زنده است و برای اثبات این امر بهتر است به آیات قرآن مراجعه شود.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: برخی در روزهایی که هواپیماهای بعثی به تعداد 50 فروند بر فراز آسمان اهواز پرواز می‌کردند و این شهر را بمباران می‌کردند صدایی از وطن‌خواهی‌‌آنان نبود و در شرایط کنونی داعیه‌دار شهدا و وطن شده‌اند اما بدانند که ماهیت آنها برای همه شناخته شده است.
حاجتی تاکید کرد: شهدای 8 سال دفاع مقدس در جامعه جایگاه بسیار رفیعی دارند و دشمنان در تلاش هستند تا این پاک سیرتان را از جامعه دور کنند اما دشمن بار دیگر شکست خورده و ناکام است.
وی با تعریف خاطرات از سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و رشادت‌های بسیجیان هشت سال دفاع مقدس، فضایی بسیار دلنشین در این مراسم به وجود آورد.
نماز بر پیکر پاک شهدای گمنام در این دانشگاه با امامت آیت‌الله سید‌محمد‌علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اقامه شد.

پیکر مطهر سه شهید گمنام اخیرا توسط گروه‌های تفحص و جستجوی مفقودان از مناطق شلمچه(عملیات کربلای5)، جزیره مجنون(عملیات خیبر)، دهلران( تک دشمن) و عملیات رمضان کشف شد که دو تن از آنان امروز در میان خیل عظیم جمعیت دانشجو و مردم از مسجد ولایت در سه راهی گلستان در زیر بارش رحمت الهی تشییع و پس از اقامه نماز در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی اهواز به خاک سپرده شد



کلمات کلیدی : عصرامام خمینی، حاجتی، میراحمدرضا حاجتی، احمدرضا حاجتی، حجت الاسلام حاجتی