سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در گفتگو با روزنامه کیهان: (آرشیوی)

 

سخنان هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه مطالبی بود که دشمن همیشه بر طبل خود می کوبد.


امام جمعه موقت اهواز در گفت وگوی اختصاصی با کیهان، با اشاره به این که وقایع نماز جمعه اخیر تهران این واقعیت را به اثبات رساند که دشمنان قسم خورده نظام، جایگاه تجلی بخش وحدت ملت را نشانه گرفته اند، اظهار داشت: تلاش برخی از عناصر بیگانه برای ایجاد اغتشاش، نشا ندهنده ترس آن ها از وحدت میان ملت است و حضور پرشور امت حزب الله خط بطلانی بر توطئه های آنان بود.
حجت الاسلام والمسلمین «میراحمدرضا حاجتی» با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر وجود وضعیت بحرانی در کشور و عدم اعتماد مردم به نظام و حکومت، خاطرنشان کرد: اگر به سیره نورانی امام خمینی مراجعه کنیم، مشاهده می کنیم که ایشان هیچگاه از جریان خاصی حمایت نکرده اند و در سخت ترین شرایط کشور، در حالی که نخست وزیر و رئیس جمهور به شهادت رسیده و دشمن وارد خاک ایران شده بود، وضعیت کشور را بحرانی تلقی نکردند.
وی با بیان این که در حال حاضر جامعه دچار هیچگونه حالتی از تردید نیست، افزود: حضور ?? میلیون نفر مردم در پای صندوق های رای و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و عملکرد مدبرانه شورای نگهبان در رفع ابهامات موجود در انتخابات از طریق بازشماری ده درصد از صندوق های اخذ رای منجر به رفع تردید مردم در انتخابات شد.
امام جمعه موقت اهواز گفت: امروز همان مردمی که حماسه ?? خرداد را رقم زدند آمادگی دارند تا در همه صحنه های پیش رو از انقلاب اسلامی و ارزش های آن به خوبی دفاع کنند و نسبت دادن هرگونه تردید و بی اعتمادی مردم نسبت به انقلاب و انتخابات، جفا در حق مردم است و این سخن دور از شخصیت آقای هاشمی رفسنجانی است.
وی اظهار داشت: آقای رفسنجانی در سخنان خود مطالبی را عنوان کرد که به هیچ وجه مورد پذیرش مردم نیست. او از یک سو خواهان آزادی عناصر قانون شکن و برنامه ریز اغتشاشات که در راستای منافع بیگانگان قدم برداشتند، می شود و از سوی دیگر در برخورد قانونی با اشخاصی که جان، مال، امنیت و ناموس مردم را مورد تجاوز قرار دادند سکوت می کند و این پارادوکس در نحوه برخورد ایشان با این دو موضوع نشان دهنده جفا در حق مردم و انقلاب اسلامی است.
حاجتی با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که رهبری مخلوق خبرگان است، خاطر نشان کرد: یکی از نکات قابل تامل در سخنان آقای هاشمی رفسنجانی این است که ایشان رهبری را مخلوق خبرگان عنوان کردند حال آن که همه کسانی که با فقه شیعه آشنایی دارند، می دانند که ولی فقیه عادل، مجتهد و باتقوا، مکشوف خبرگان است و در واقع ولی فقیه «مشروعیت» خود را از خداوند می گیرد و «مقبولیت» خود را از طریق نمایندگان مردم در مجلس خبرگان کسب می کند.



کلمات کلیدی :