سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب'عصر الامام الخمینی' منتشر شد

کتاب عصرالامام الخمینی(ره)، ترجمه عربی کتاب عصر امام خمینی(ره) نوشته میراحمدرضا حاجتی در 240 صفحه منتشرشد.

به گزارش ایرنا و شبستان، کتاب عصرالامام الخمینی(ره) علاوه بر سه بخش اصلی، مشتمل بر "مقدمه"، "سخنی با خواننده"، "فهرست منابع"، "روح خدا" و "کتاب نامه" است.
میراحمدرضا حاجتی، در یادداشت خود بر تلخیص و گزیده این کتاب، پس از بیان اهمیت و ضرورت گسترش دایره امام پژوهی در میان اقشار مختلف به ویژه نسل جوان، آورده است: تدریس و طرح مباحث آن - کتاب عصرامام خمینی(قدس سره) - در برخی مجامع علمی و فرهنگی کشور، الزامات جدیدی برای کتاب و نویسنده آن پدید آورد که از آن جمله می توان به ارائه شکل کنونی و تلخیص شده کتاب، مناسب با شرایط دوره های تدریسی علمی و آموزشی اشاره کرد.o
نویسنده در بخش اول این کتاب با عنوان "شخصیت و عصر امام خمینی(ره)" به تشریح مباحث "شخصیت امام خمینی(ره)"، "عصر امام خمینی(ره)" و "عصر امام خمینی(قدس سره) در نگاه صاحب نظران مسلمان" می‌پردازد.
عنوان بخش دوم کتاب "عصرامام خمینی(ره) و رویکرد دینی و معنوی انسان معاصر"، است که شامل مباحثی هم‌چون "رویکرد دینی و معنوی انسان عصر امام خمینی(قدس سره) از دیدگاه غربیان"،"رویکرد دینی و معنوی شهروندان جوامع غربی"، "رویکرد دینی و مذهبی دانشمندان" و "عصر امام خمینی(ره) و توجه فزاینده به کارکرد های مثبت دین" است.
نویسنده در بخش سوم کتاب "عصرامام خمینی(قدس سره) و نهضت عظیم اسلام گرایی" را با تشریح "امام خمینی(قدس سره) و خیزش جهانی اسلام"، "نهضت جهانی اسلام و وحشت استکبار"و "روند اسلام خواهی در جوامع غربی " را عنوان می‌کند.
گفتنی است، کتاب «عصرالامام الخمینی(ره)» ترجمه کتاب عصرامام خمینی(ره) نوشته میراحمدرضا حاجتی است که توسط آقای عباس صافی به عربی ترجمه شده است، علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به آدرس قم، خیابان معلم، کوچه 12، پلاک 68 موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) مراجعه کنند یا با شماره تلفن 7749458 ـ 0251 تماس بگیرند.



کلمات کلیدی : عصرامام خمینی، حاجتی، میراحمدرضا حاجتی، احمدرضا حاجتی، حجت الاسلام حاجتی